واحد کنترل کیفیت

واحد کنترل کیفیت نورندا، با نظارت و کنترل کامل بر چرخه تولید، دو اصل مهم و کلی « کیفیت » و « مشتری مداری » را سرلوحه کار خود قرار داده و بدان اعتقاد دارد و برای دستیابی به این اهداف ، پیوسته بر فرآیند تأمین مواد و تجهیزات، فرآیندهای تولید محصول و فرآوری آن و فرآیند فروش و تأمین رضایت مشتری (برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتری) نظارت و کنترل دارد. این واحد تلاش می‌نماید تا با بهره‌مندی از کارشناسان و متخصصین کنترل کیفیت مجرب و کارآزموده خود و بکارگیری تجهیزات آزمون پیشرفته و مدرن ، فرآیند تولید خود را به‌طور پیوسته تحت کنترل داشته باشد تا از صحت و سلامت و کیفیت مناسب محصولات خود اطمینان حاصل نماید.

در این راستا محصولات در ۳ مرحله کنترل ورودی ، کنترل حین فرآیند وکنترل محصول نهایی مورد نمونه برداری و آزمون قرار میگیرند.
* کنترل ورودی
کلیه اقلام در ابتدای ورود به کارخانه ، نمونه برداری شده و طبق استانداردهای مرتبط مورد تست و آزمایش قرار میگیرند و در صورت تائید جهت مصرف به خطوط تولید ارسال میگردند.
پروسه کنترل ورودی قطعات توسط واحد کنترل کیفیت صورت میگیرد که مجهز به دستگاههای تست و کنترل دقیق و پیشرفته میباشد که بطور مستمر در آزمایشگاههای معتبر کالیبره میگردند.

* کنترل حین فرآیند
در این مرحله قطعات نسبت به تغییرات و فرآیندی که روی آنها صورت میگیرد از نظر تستهای ظاهری ،ابعادی و عملکردی یطور رندوم نمونه برداری شده و کنترل میشوند.

* کنترل محصول نهایی
در این مرحله از محصول نهایی نمونه برداری شده و طبق استانداردهای مرتبط از همه لحاظ اعم از کنترل ظاهری(شرایط بسته بندی)، کنترل ابعادی(طبق استانداردها و پارامترهای تعریف شده) و کنترل عملکردی (تستهای آزمایشگاهی و عملی) مورد کنترل و بازرسی قرار میگیرند.

اهداف واحد کنترل کیفیت

شرکت نورندا جهت ارتقاء روزافزون مجموعه تولیدات خود موارد ذیل را به عنوان اهداف غیر قابل تغییر دنبال مینماید:

  • حفظ استانداردهای تعیین شده سازمانی
  • تصحیح انحرافات فرایند تولید
  • ارزیابی کارایی هریک از سالن های تولید بر اساس نوع محصول تولیدی
  • افزایش بازده کیفی
  • بهبود فرایند کاری
  • افزایش بهره وری

بدیهی است دستیابی به هر یک از اهداف مذکور بدون در اختیار داشتن تجهیزات مناسب امکان پذیر نخواهد بود. لذا آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت نورندا با در اختیار داشتن تجهیزات آزمایشگاهی دقیق سعی در ارائه خدمات مناسب به مشتریان را دارد.

دستگاه های تست و کنترل :

  • لوکس متر : لوکس متر وسیله اندازه گیری «شدت روشنایی» با واحدlux می باشد، دستگاه مورد نظر «شدت نور» بر سطح سنسور را حس نموده و با توجه به ضرایب تبدیل اختصاص داده شده به دستگاه دیجیتالی شدت روشنایی محلی که سنسور در آن واقع است را نشان می دهد .

-میزان اندازه گیری از ۱۰۰۰ -۲۵۰۰۰ lux

 

 

  • تست صدا : برای سنجش میزان صدای محیط می‌توان از دستگاه‌های سنجش میزان صدا استفاده کرد. محصول فوق به‌ همین منظور طراحی شده است و می‌تواند در زمانی حدود ۱۲۵ میکروثانیه میزان صدا را اندازه‌گیری کرده و نمایش دهد. این دستگاه از سرعت عملکرد بالایی برخوردار است و دامنه اندازه‌گیری آن ۱۳۰-۴۰ دسی‌بل است.

 

 

 

  • تست پایداری رنگ : با این وسیله میزان شکست نور و ماندگاری رنگ طلق ها در مقابل نور خورشید ، لایه ازون و شرایط محیطی به وسیله اشعه ماوراءبنفش اندازه گیری میگردد .

 

 

 

 

  • تست حرارت ( مادون قرمز ) : آزمون حرارتی یا مادون قرمز (Infrared Testing) از دیگر روش‌های غیر مخرب آزمون قطعات است. در این آزمون از امواج مادون قرمزی که از اجسام گرم بلند می‌شود استفاده می‌شود تا ناپیوستگی در قطعات را مشخص کنند.این تشخیص با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز انجام می‌گیرد.

 

 

 

 

 

  • ضخامت سنج : از این وسیله برای کنترل ضخامت حبابهای تزریقی استفاده میگردد .

 

 

 

 

  • تست باد و باران : با این وسیله میزان نفوذپذیری آب در چراغها در سرعتهای مختلف کنترل و تست میگردد . این تست برابر با سرعت خودرو تا حداکثر ۱۴۰ کیلومتر و میزان وزش باد ۷ متر مکعب در ثانیه و پاشش آب به میزان ۳۳۰ لیتر در دقیقه با فشار ۵.۵ بار انجام میگردد .